- wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
- wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które nie posiadają świadectwa dojrzałości;
- wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników pochodzących z grup zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego, wskazanych na liście przedsiębiorstw społecznych prowadzonej przez MRPiPS, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych pochodzących z grup, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy
o spółdzielniach socjalnych lub pracowników Zakładów Aktywności Zawodowej; - wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej;
- wsparcie kształcenia ustawicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu, nauczycieli kształcenia zawodowego oraz pozostałych nauczycieli, o ile podjęcie kształcenia ustawicznego umożliwi im pozostanie w zatrudnieniu;
- wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.
a) wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji
Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej;
b) wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;
c) wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i
narzędzi pracy.
Powiatowy Urząd Pracy w Sokółce otrzymał środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w wysokości 343.900 zł na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców w ramach 6 priorytetów Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Przewidywany termin ogłoszenia naboru wniosków to początek lutego 2019 r.
O środki z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Sokółce może wystąpić dopiero po zaangażowaniu środków z limitu podstawowego wydatkowanego zgodnie z 6 priorytetami Ministra.
Poniżej została zamieszczona informacja zawierająca wytyczne dotyczące sposobu interpretowania przyjętych priorytetów wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.